Hurtigere betalinger med kontaktløst Visa/Dankort

12. august 2015

Danske Bank er klar med Visa/Dankort med kontaktløs funktion. Det betyder nemmere og hurtigere betalinger til glæde for både forbrugere og butikker.

Vores kunder kan nu få fingrene i det nye Visa/Dankort, som gør det muligt at betale blot ved at holde kortet henover en kortterminal. Kortet benytter sig af NFC-teknologien og er udviklet af Nets i samarbejde med banksektoren.

Vi har tidligere lanceret det kontaktløse MasterCard og kan nu tilbyde vores kunder endnu et betalingsalternativ. Ifølge Jesper Nielsen, chef for forretningsudvikling i Danske Bank, vil kontaktløse Visa/Dankort give en bedre betalingsoplevelse for bankens kunder.

Nemt og hurtigt at betale med kontaktløse kort
”Der er ingen tvivl om, at et kontaktløs Visa/Dankort gør det nemmere og hurtigere at betale, fordi du kommer til at bruge mindre tid, når du fx handler ind eller betaler for din kaffe. For Danske Bank er det vigtigt, at vi hele tiden arbejder på at styrke kundeoplevelsen – bl.a. ved at udvikle eller tilbyde vores kunder nye og innovative produkter. Og med det nye kort får vores kunder nu endnu et alternativ til at foretage betalinger med, som supplerer dem, vi har i dag,” siger Jesper Nielsen.

For mere information
Jens Gamborg
Pressemedarbejder i Danske Bank
Tlf:24969371 e-mail: jega@danskebank.dk

Mere om det kontaktløse Visa/Dankort

Fakta: Sådan fungerer de nye kontaktløse Visa/Dankort

• Kortet bruger NFC-teknologi og nyeste standard af kontaktløse betalinger. Det fungerer ved, at man holder kortet hen over betalingsterminalen for at betale.
  • Køber man for mindre end 200 kroner, behøver man ikke at taste pinkode. Er beløbet over 200 kroner, bliver man bedt om trykke sin pinkode.
  • For at betale skal kortet være helt tæt på terminalen – under 3 cm. Det betyder også, at man ikke risikerer at betale bare ved at gå forbi en betalingsterminal.
  • For at sikre, at det er kortholderen, der bruger kortet, vil man en gang imellem blive bedt om at indtaste pinkode, når man bruger den kontaktløse funktion, uanset hvor meget man betaler for.
  • Hver enkelt betaling med de nye kontaktløse kort er krypteret og unik for transaktionen, hvilket bl.a. betyder, at udefrakommende ikke kan aflæse kortet og bruge informationen til betalinger efterfølgende.
  • Skulle kortet blive stjålet og misbrugt til køb med den kontaktløse funktion uden pinkode, hæfter man ikke.

Hovedsæde

Holmens Kanal 2-12 1092 København K